خدمات کامل بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout

?>

خدمات کامل بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout

شبکه های کامپیوتری در هر مرحله نیاز به تفکر و برنامه ریزی اصولی دارند. با استفاده از خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout با طرح یک نقشه با در نظر داشتن نوع نیاز کاربر اقدام به نصب کابل ها و سخت افزار ها مطابق با طرح و برنامه انجام می گیرد. یک شبکه بعد از راه اندازی نیاز به بهینه سازی دارد.

خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout در figetel

 

امروزه از مهمترین نیاز های هر اداره، شرکت یا سازمان استفاده از یک شبکه پویا و کارآمد است. شبکه هایی می توانند موفق و کارآمد باشند، که بر پایه اصول علمی، خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout راه اندازی شوند. البته گفتنی است که هر مرحله باید به درستی اجرا شود تا این خدمات کارآمد باشد. مراحل راه اندازی یک شبکه اصولی به ترتیب زیر بیان شده است.

۱.طراحی شبکه Network Planning، اولین مرحله از خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout

مرحله اول از خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout طراحی شبکه یا Planning است. هر شبکه ی کامپیوتری بر اساس سیاست ها و شرایط سازمان مربوطه، طراحی و پیاده سازی می گردد، تا فراهم کننده زیرساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی باشد. اگر این زیرساخت با عدم آشنایی طراحی گردد باعث ضرر مالی شرکت می شود. از مهمترین قسمت های پیاده سازی یک شبکه طراحی شبکه است. این امر موجب کاهش هزینه ها چه در مرحله پیاده سازی و چه در مرحله پشتیبانی می شود. در قدم اول نوع شبکه مورد نیاز بررسی می شود. سپس نرم افزار شبکه و زبان شبکه مشخص می گردد. از سخت افزار های مورد نیاز بر اساس طرح، یک لیست نوشته و تهیه می شود و در آخر میزان امنیت اطلاعات بررسی می گردد. پایداری و امنیت از مهمترین نیاز های یک شبکه ی خوب است.

خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout در figetel

با طرح یک نقشه شبکه Planning در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

 

۲.نصب و راه اندازی شبکه Network RollOut

مرحله دوم  از خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout نصب و راه اندازی شبکه یا RollOut می باشد. پس از گذراندن مراحل طراحی و مشاوره در این مرحله اقدام به نصب و راه اندازی شبکه بر اساس طرح و نقشه های انجام گرفته می شود. کلیه ی مواردی که برای راه اندازی یک شبکه انجام می گیرد در حیطه RollOut قرار دارد. با تست کلیه ی کابل ها و قطعات، نصب سرور و هاب ها و کابل کشی Roll Out صورت می گیرد. یک شبکه دارای سیستم یک پارچه باعث می شود که مدیریت منابع و کاربران آن به سهولت انجام گیرد.

خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout در figetel

در صورت خرابی قطعات و وجود مشکل در هنگام راه اندازی عیب یابی آن به شدت مشکل می شود.

 

۳.بهینه سازی شبکه Network Optimization

مرحله آخر از خدمات بهینه سازی Optimization , Planning , Rollout بهینه سازی شبکه یا Optimization می باشد. تنها راه سر پا نگه داشتن یک شبکه ارتقا و بهینه سازی آن است. در غیر این صورت شبکه به یک سیستم منسوخ شده که به جای راحت کردن امور، ایجاد مشکل می کند تبدیل شود. برای بهینه سازی زیرساخت شبکه باید از ظرفیت و نیاز های فعلی شبکه سازمان مطلع باشید.

 

شبکه ها به راحتی دچار مشکل می شوند. پس نیاز به بهینه سازی Optimization و پشتیبانی دائمی دارند.

 

جمع بندی

شبکه های کامپیوتری در هر مرحله نیاز به تفکر و برنامه ریزی اصولی دارند. زیرا در صورت بروز هرگونه ناهماهنگی در هر مرحله شبکه دچار مشکل می شود و رفع آن ممکن است هزینه بر و زمان بر باشد. وابستگی یک ارگان به سیستم های شبکه در بعضی موارد چنان زیاد و جدی است که در صورت بروز مشکل ضرر های جبران ناپذیری گریبانگیر سازمان می شود. با انجام درست مرحله به مرحله امکان خرابی یا بروز مشکل در آینده را به حداقل می رسد.